Yeni Biyolojik Kalp Pili

Bilim adamları, normal kalp kası hücrelerini, tek bir genin bir kobay kalbine yerleştirerek kalp atımını kontrol eden kalp atışı hücrelerine dönüştürdüler.17 Aralık’ta Nature Biotechnology’de yayınlanan bulgular, kalp yetmezliği olan insanlar için yapay kalp pillerine biyolojik bir alternatif olasılığını gösteriyor.

Bir insan kalbi yaklaşık 10 milyar hücreden oluşur, ancak yalnızca 10.000 kadar hücre, kalp atımını kontrol eden elektriksel darbeleri ateşlemekten sorumludur. Yaşlılık veya hastalık bu kalp pili hücrelerinin yetersizliği ile sonuçlandığında, kasılmaları yaratan akış aşağı kas hücreleri hareketsizliğe geçer. Şu anda, tipik tedavi kalbe implante edilmiş bir batarya ile çalışan kalp pilidir.

Ancak California, Los Angeles’taki Cedars-Sinai Kalp Enstitüsündeki araştırmacılar yeni bir kalp pili yarattılar. Bir viral vektör kullanarak, embriyonik kalp hücrelerinin kalp pili hücreleri haline gelmesinde rol oynayan Tbx18 adlı bir gen kobay kalbine yerleştirildi.

Birkaç gün sonra, değiştirilen hücreler “kendiliğinden elektriksel darbeler ürettiler ve doğal kalp pillerinden ayırt edilemezlerdi” diyor çalışmanın baş yazarı Hee Cheol Cho, bir basın bülteninde “Biz ve başkaları daha önce ilkel biyolojik kalp pilleri yaratmış olsak da, bu çalışma tek bir genin kalp kası hücrelerinin orijinal kalp pil hücrelerine dönüşümünü yönlendirebileceğini gösteren ilk çalışma.”

Yaklaşımın insanlarda bile test edilmesinin yıllar sürmesine rağmen, tedavi teorik olarak Tbx18’i bir hastanın kalbine enjekte ederek veya laboratuarda oluşturulan kalp pili hücrelerini nakletmek suretiyle uygulanabilir.