Dünyanın En Eski Kertenkele Fosili Bulundu

Bristol Üniversitesi’ni de içeren uluslararası bir paleontolog ekibi araştırmaları sonucu, dünyanın en eski kertenkelesini tanımlamış ve modern kertenkelelerin ve yılanların evrimine önemli bir bakış açısı sağlamıştır.

240 milyon yıllık bir fosil olan Megachirella wachtleri ,  Nature dergisinde yayınlanan yeni bir çalışmada, tüm modern kertenkelelerin ve yılanların en eski atası olduğunu kanıtlar niteliktedir.

Fosil, hem CT hem de DNA’dan elde edilen anatomik verileri içeren, hem canlı hem de soyu tükenmiş sürüngenlerden gelen verilerle birlikte, 250 milyon yıldan daha uzun bir süre önce, Permien döneminde gerçekleşen squamatların kökeninin daha yaşlı olduğunu göstermektedir.

Kanada’daki Alberta Üniversitesi’nden başyazar ve doktora öğrencisi olan Tiago Simões şöyle diyor: “Örnek, tüm dünyadaki en eski fosil kertenkelelerin düşündüğümüzden 75 milyon yaş büyük ve her iki yaşamın evrimini anlamak için değerli bilgiler sağlıyor. “

Şu anda dünya çapında 10,000 tür kertenkele ve yılan var memelilerden iki kat daha fazla tür içeriyor. Bu modern çeşitliliğe rağmen, bilim adamları, evriminin ilk aşamaları hakkında fazla bir şey bilmiyorlar.

Tiago Simões şunları ekledi: “Dünya üzerindeki en büyük omurgalı gruplarından birinin kökeni hakkındaki uzun süredir devam eden soruları yanıtladığınızı fark ettiğinizde bu olağanüstü bir durum.”

Aynı zamanda, Alberta Üniversitesi’nden Dr. Michael Caldwell de yazar, şunları ekledi: “Fosiller, eski geçmişe dair tek doğru penceremiz. Megachirella’nın yeni anlayışımız, eski zamanda bir noktadır, ama bize, evrim hakkında bir şeyler anlatıyor. kertenkelelerin bugüne kadar 9000 kadar kertenkele ve yılan türünden herhangi birini öğrenemiyoruz.

Aslen 2000’li yılların başlarında, Kuzey İtalya’nın Dolomitler Dağları’nda bulunan araştırmacılar, esrarengiz bir kertenkele benzeri sürüngen olarak kabul ettiler, ancak kesin dağılımına ulaşamadılar ve uluslararası toplum tarafından neredeyse fark edilmeden kaldılar.

Megachirella’nın anatomisini ve kertenkelelerin ve yılanların en erken evrimini daha iyi anlamak için, yazarlar şimdiye kadar yaratılmış en büyük sürüngen veri kümesini bir araya getirdi.

Yazarlar, yüksek çözünürlüklü BT taramalarından elde edilen Megachirella’nın yeni anatomik bilgileriyle birleştirdi.

Tüm bu yeni bilgiler, bir zamanlar esrarengiz sürüngen aslında en eski bilinen squamate olduğunu ortaya çıkarmak için, türler arası ilişkileri değerlendirmek için birleştirme yöntemleri kullanılarak analiz edildi.

Eş-yazar Arizona’daki Midwestern Üniversitesi’nden Dr. Randall Nydam, “İlk başta Megachirella’nın gerçek bir kertenkele olduğunu düşünmedim, ancak bu çalışmada ortaya konan ampirik kanıtlar önemli ve başka bir sonuca yol açmayacak” dedi.

MUSE – Science Museum, İtalya ve Bristol Üniversitesi Dünya Bilimleri Yüksek Okulu’ndan eş-yazar Dr. Massimo Bernardi şunları ekledi: “Bu, bir örneğin yeniden keşfedilmesinin öyküsüdür ve iyi korunmuş olan doğal örneklerin korunmasının önemini vurgular.

“Yeni tekniklerin kullanılmasından ortaya çıkabilecek yeni gözlemler  burada elde ettiğimiz mCT verileri için olduğu gibi, uzun zamandır bilinen örneklerde bile tamamen yeni bir anlayış sağlayabilir.”